برگزیدگان دومین جشنواره شمس العماره معرفی شدند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، این مراسم كه در كاخ موزه گلستان برگزار شد ،همچنین میزبان 'داود رشیدی' و 'قطب‌الدین صادقی' بود .

'مسعود شریفی' مدیر كاخ موزه گلستان در این مراسم گفت كه تلاش می شود تا این جشنواره طی دو سال آینده در سطح بین المللی برگزار شود تا هنرمندان سایر كشورها نیز امكان حضور در این جشنواره را داشته باشند.

شریفی هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری شمس العماره را ایجاد فضای هنری مناسب و معرفی هرچه بهتر و بیشتر بنای تاریخی كاخ موزه گلستان دانست و گفت: این جشنواره برای معرفی این كاخ و ثبت جهانی آن در یونسكو كمك می كند.

وی یادآور شد: پرونده كاخ موزه گلستان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسكو در دست تهیه و بررسی است.

مدیر كاخ موزه گلستان همچنین اعلام كرد كه ساعت نصب شده در بالای عمارت شمس العماره امسال همزمان با تحویل سال نو بعد از 90 سال به صدا در می آید.

شریفی همچنین گفت كه كتاب شاهنامه بایسنقری كه به ثبت جهانی رسیده ، سال آینده چاپ و به علاقه مندان عرضه می شود.

'سامان خلیلیان' دبیر دومین جشنواره فرهنگی و هنری شمس العماره نیز با ارایه گزارشی از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: حجم آثار ارسالی نسبت به دوره نخست برپایی آن از رشد 5/2 برابری برخوردار است.

این جشنواره با محوریت بنای شمس العماره كاخ موزه گلستان،در بخش های اسكیس معماری،گرافیك، ماكت، نقاشی ،‌ كاریكاتور (پرتره)، كاریكاتور (موضوعی)، عكاسی، تئاتر خیابانی، طنز ادبی، شعر و نثر برگزار شد.

در بخش ویژه كودك و نوجوان نیز آثار با موضوعات نقاشی، كاردستی، كاریكاتور، جمله نویسی و خاطره نویسی مورد ارزیابی قرار گرفت و به نفرات برتر تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

فراهنگ 2025**1601





:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: